Machu Picchu

7 april 2017 - Machu Picchu, Peru

Vandaag is het dan zover, we gaan naar Machu Picchu! Het is heel vroeg opstaan. Als je gaat lopen word je om half vijf verwacht, neem je de bus dan is het vijf uur. Ik besluit heen de bus te nemen en terug te lopen. We zijn met een leuke groep en ook onze tourguide is een leuk mannetje. Als we binnen komen splitst de groep zich in twee, de Spaanstalige tour en de Engelse. We gaan dit keer voor de Engelse tour, ook omdat we vrienden hebben in die groep. De tour duurt ongeveer twee uur en we horen veel over de geschiedenis van Machu Picchu! Het weer veranderd hier ook voortdurend, eerst is alles helder, dan sta je opeens vol in de wolken en daarna pak ik gauw mijn zonnebrand om me in te smeren. Als de tour is afgelopen, verlaten we machu picchu om een stempel in ons paspoort te zetten en hierna gaan we weer naar binnen. Dit keer op vrije voet om Machu Picchu zelf te verkennen. Nu lopen we ook helemaal naar de top, waar het bekende uitzicht is en waar het vol zit met llama's! Hier hebben we veel foto's gemaakt en zijn we daarna aan de afdaling begonnen van anderhalf uur. In de middag val ik als een blok in slaap en worden we om half 9 wakker. We spreken af met de groep mensen die we hier hebben leren kennen om samen te eten en een drankje te doen!