Huacachina

12 april 2017 - Huacachina, Peru

Vandaag komen we in de ochtend aan in Ica! Een grote stad dicht bij de oase van Huacachina. Als we uit de bus stappen wemelt het van de taxi's en tuk tuk's. Ik wil graag in de tuk tuk, maar aangezien we veel bagage bij ons dragen gaan we met een gewone taxi. Eenmaal aangekomen is Huacachina inderdaad best klein en gaan we opzoek naar het hostel die we eigenlijk al op het oog hadden. Gekukkig is deze vrij en boeken we gelijk 3 nachten! Wel word ons verteld, dat omdat deze week pasen word gevierd het erg druk zal worden en dus de hostels ook twee keer zo duur. Gekukkig is het hier allemaal goedkoop en valt de schade mee. Derest van de middag genieten we van het zwembad met het uitzicht van de woestijn eromheen, prachtig! Om 4 uur hebben we ook gelijk onze buggy ride tour geboekt aangezien je hem vandaag twee uur mag doen en je morgen dezelfde prijs betaald, maar dan maar voor 1 uur. Deze tour is super, de woestijn zit vol van de buggy's die langs elkaar heen scheuren en we gaan met onze sandboard ook van de hellingen af. Op het eind bekijken we met alle anderen menseb samen naar de zonsondergang.