Vrijwilligerswerk

13 april 2017 - Huacachina, Peru

Vandaag staan Inez en ik iets eerder op, wat geen probleem is want het is bloedheet in de kamer! Dit doen we omdat, we gister een meisje spraken uit Nederland die samen met een ander meisje een project hebben opgezet om het afva hier in de woestijn te verminderen. Dit viel mij ook al op en ik vind het erg zonde van zo'n bijzondere plek. De mensen van hier veroorzaken dit deels, toeristen, maar ook de wind die het afval in deze richting blaast. We verzamelen om 9 uur in de ochtend en er doen redelijk wat mensen mee! We verzamelen onwijs veek afval en de mensen die langsrijden toeteren  of zeggen wat uit waardering. Er stoppen zelfs mensen om ons te filmen of om ons persoonlijk te bedanken. Ook worden we geïnterviewd door iemand van de Peruaanse krant, heel stoer! Hierna krijgen we nog een lift terug met al ons afval en maken we een groepsfoto op het eind. Hierna liggen we heerlijk bij het zwembad en doen we het verder rustig aan! We zijn hier nog morgen heel de dag en misschien zaterdag ook nog. Even aan ons kleurtje werken!!