Een bijzondere dag met mijn oma

19 april 2017 - Santiago, Chili

Vandaag heb ik goed uitgerust en dat was ook wel nodig na al dat heen en weer gereis. Ik zelf ben erg moe maar ook mijn lichaam doet nog vreemd. We ontbijten samen en kletsen veel over van alles en nog wat. Hierna pak ik mijn koffer alvast in en wachten we in de middag op een persoon die langs moet komen voor een jaarlijkse controle van het huis. Heel bizar om te zien, dat mijn oma die zo fit is geestelijk gewoon heel erg aan het achteruitgaan is.. Gelukkig was ik er dus bij en heb ik kunnen helpen waar nodig was. Vandaag is het woensdag en schijnbaar is alles dicht op deze dag. Abuelita heeft dingen in huis gehaald en samen koken we een maaltijd bij elkaar, de schat heeft ook champagne gekocht dus die drinken we er ook bij op. Hierna wandelen we samen en geniet ik vollop van haar. Thuis bekijken we oude fotoboeken en verteld ze mij van alles over haar jeugd , heel bijzonder voor mij. Gelukkig is het afscheid niet voor onbekende tijd, omdat mijn oma weer naar Nederland komt samen met mijn moeder wanneer mijn moeder weer van Chili weggaat. Super fijn, dat betekend dus dat ik haar na ongeveer 2 maanden alweer zal zien. Ook super want dan in de tussentijd kan ik goed met mijn spaans gaan oefenen!